De eerste week - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ilonka Nennie - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ilonka Nennie - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

18 Juli 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hè hè, eindelijk bericht van de andere kant van de wereld! ;) Best wel drukke week gehad en had tijd nodig om te settelen, maar nu even tijd. Vorige week dinsdag vertrok ik dus, voor vijf maanden naar Nieuw-Zeeland.

Wat een reis! 48 uur onderweg geweest met een tussenstop van 10 uur in Taipei. Alles ging helemaal goed, vliegtuigen op tijd, overstappen gehaald en geen problemen met douane. Wel super veel zenuwen voor het avontuur wat nu toch echt begonnen was! Gelukkig had ik Florian bij me om me steeds het vliegtuig in te slepen, zodat ik niet snel weer een vlucht naar huis pakte. Ik had echt geen idee waarom ik dit ging doen, mijn eigen vertrouwde leventje thuis met allemaal mensen van wie ik hou beviel me toch prima? Maar ja, wie wil groeien moet het onbekende opzoeken en dit is mijn moment om deze kans te pakken. Na een dag kwamen we dus aan in Taipei, waar we beetje hebben rondgelopen en gekeken. Daar zijn we ook de vier na hoogste toren op aarde op geweest: Taipei 101. Fantastisch uitzicht zeg! En weer een nieuw vijf cent muntje weten te bemachtigen :) Toen weer verder vliegen en weer een dag later kwamen we eindelijk aan op de bestemming, na vijf vluchten en in vier nieuwe landen geweest te zijn.

We werden opgehaald door een busje en bij onze kamer afgezet. Ik zit in een bungalow met een gemeenschappelijk woonkamer/keuken en badkamer. Ik woon met drie andere meiden, uit Rusland, Canada en Oostenrijk. Twee zitten hier al een semester dus die konden mij mooi beetje wegwijs maken. Moe van de reis ben ik op tijd naar bed gegaan, werd alleen wel midden in de nacht wakker. Heerlijk zo'n jetlag.. De volgende dagen hadden we bustrips met een groot deel van de nieuw internationale studenten. We zijn naar Christchurch, Hanmer Springs en Akaroa geweest. Erg leuk om meteen een hoop mensen te leren kennen en al wat van het land te zien. Want ja, ook al is het winter en vroor het, het is wel erg mooi hier. Dus we hebben een berg opgewandeld om het fantastische uitzicht te kunnen genieten. Daarna lekker opgewarmd in natuurlijk verwarmde hotpools. De volgende dag dolfijnen gekeken bij Akaroa en fish&chips gegeten natuurlijk.

Op maandag begon dan waar ik (zogenaamd) echt voor gekomen was: Studie! Het eerste vak, watertechnologie, was precies wat ik verwacht had, dus daar was ik blij mee. Het tweede vak was ecologie en ik kwam er vrij snel achter dat dat geen vak was wat ik vier maanden wilde volgen. Gelukkig hadden we deze hele week nog om nieuwe vakken te zoeken en te wisselen. Het derde vak, farm systems and sustainability, was erg op nieuw zeeland gericht maar het werd leuk gegeven dus ik ga het wel gewoon proberen. De volgende dag had ik mijn vierde vak wat puur management gericht is. Niet mijn ding, maar wel belangrijk om kennis van te hebben.

Verder waren er buiten school allemaal activiteiten georganiseerd. De campus is super klein en alles is dus op loopafstand. Er waren feesten, huisfeestjes, clubmarkt, gratis voedsel etc. etc. Natuurlijk heb ik mij ook ingeschreven voor het recreation centre, waar ze een fantastische gym hebben en hele leuke groepslessen. Daar was ik dus ook dagelijks te vinden deze week. Naast al de leuke dingen ook op zoek gegaan naar een nieuw vak. Dit is uiteindelijk Fruit Crop production geworden, waarbij we met vijf in de klas zitten. Lekker veel persoonlijke aandacht dus, ik heb er ook helemaal geen kennis van dus dat wordt wel hard werken.

Over het algemeen is het dus wel redelijk uit te houden hier. Er zijn een hoop leuke dingen en leuke mensen. Mis thuis wel heel erg, maar gelukkig kan iedereen me er via whatsapp enzo wel doorheen slepen. Ik moet wel wennen aan het idee dat het geen vakantie is en dat er dus ook gestudeerd moet worden, wat betekent dat niet iedereen altijd tijd heeft. Maar dit was het eerste weekje, dus ik hoop de andere weekenden wel wat van het land te kunnen zien.

Sorry voor het super lange verhaal, dit was niet het plan :p Hopelijk vinden jullie het niet erg!

Hele dikke kus en knuffel,
Ilonka

  • 18 Juli 2015 - 08:35

    Renske Bos:

    Hoi Ilonka, leuk dat je een blog schrijft. Fijn dat je een beetje begint te wennen. Je bent er pas een week, dus dat heeft ook nog wel even tijd nodig. Hier is alles prima. Ik wil je niet jaloers maken, maar het wordt komende week mooi weer. Groetjes, xxx mama.

  • 18 Juli 2015 - 09:02

    Xandra:

    leuk hoor Ilonka! geniet van je avontuur, tklinkt alsof je heel prima gestart bent. xandra

  • 18 Juli 2015 - 09:29

    Jettie:

    Hoi Ilonka, je gaat het helemaal maken daar hoor, en ons alles leren over fruit crop production. De appel valt niet ver van de boom... masr die wijsheid had je al. Ga ervoor, have fun!

  • 18 Juli 2015 - 18:22

    Inge:

    Hoi Ilonka. Dit is echt superleuk. Net of we er een beetje bij zijn. Leuk dat er zo veel georganiseerd wordt. Fijn dat de anderen in de bungalow er al wat langer zijn en je zo eea kunnen laten zien/vertellen. De tijd vliegt. Kijk al weer uit naar je belevenissen in week 2. Dikke knuffel.

  • 20 Juli 2015 - 17:35

    Kitty:

    Hoi ilonka,
    Supergaaf dat je dit allemaal mag meemaken.
    Geniet maar lekker van de mooie tijd.
    Groetjes Kitty Verkuil

  • 21 Juli 2015 - 14:10

    Marjolein:

    Hoi Ilonka! Leuk om jouw avonturen te lezen! Ben wel jaloers dat jij wel dolfijnen hebt gezien! Voor Renske en voor mij bleven ze nog verborgen daar in Portugal. Geniet er maar van, voor je het weet is het weer voorbij, de tijd gaat zo snel! Het ziet er allemaal prachtig uit daar. Hier is ook alles oké. Dikke knuffels van ons, en van Mila, Sperwer, Maxime, Umut en Trjá. xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Ilonka

Actief sinds 18 Juli 2015
Verslag gelezen: 543
Totaal aantal bezoekers 6051

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 15 December 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: